Alla inlägg under april 2010

Av Anna Carlsson - 29 april 2010 12:58

  

Idag känner jag mig lite nere. kan inte riktigt sätta ord på varför. jag tänker för mycket, känner mig stressad, gör mig själv besviken och vill vara alla tilll lags. det är egentligen sånna saker som finns runt omkring mig dagligen. men det går i vågor, och idag är en sånn dag jag tänker extra mycket, dumma tankar och jag analyserar för mycket.

jag tycker att jag har för lite tid om dagarna, veckorna för att hinna med allt jag vill: kunna träna så mycket jag vill, handla, städa, diska och allt som hör hemmet till, jobba, mysdagar/kvällar med Marcus, träffa familjen och träffa mina fina vänner. jag får inte ihop det, hur gör man? och detta leder till stress, panik, klump i magen, huvudvärk m.m i eftermiddag ser jag fram emot att träffa mina favorittjejer som jag både vill och behöver träffa mer. men man får ta vara på tiden vi ses och göra den till det bästa, jag vet att jag kommer vara glad då när jag är med dom. dom gör mig alltid glad. och jag längtar till söndagkväll då jag och Marcus ska ha myskväll och inte göra något annat än kolla på film, mulla chips och godis och bara mysa, det var länge sen. men först ska jag ta mig igenom en jobbhelg och lite andra trevligheter.

Av Anna Carlsson - 28 april 2010 10:00

  

Min fina Jennie har snart varit ute i världen i 8 månader. vilket betyder att jag inte har sett henne på så länge förutom på bilder och inte pratat med henne i telefon mer än 3-4 gånger. jag är van att både träffa och prata med henne flera gånger i veckan, jag saknar henne sjukt mycket nu. alla våra fina stunder, dricka te och bara prata om sånt som vi bara kan prata med varandra om, eller gå på stan och shoppa som bara vi kan, eller skratta åt sånt bara vi skattar åt. jag saknar det så mycket att det gör lite ont i mig när jag tänker på det samtidigt som jag ler. jag vill bara att det ska bli 14 juni just nu. då har Jennie bokat hemresa och kommer vara hemma hela sommaren iaf. längtar längtar LÄNGTAR!

Av Anna Carlsson - 26 april 2010 21:57

  

Hade jag varit rik så skulle jag kunna handla upp allting inne på Monki. tröjan på bilden ovan är en ny älskling från Monki som fick följa med hem från Göteborg. den kommer bli perfekt i sommar när man blivit lite brun till ett par snygga jeanshorts och converse.

jag fick med mig annat fint från Göteborg också bla. en ny väska, nya tygskor och ett fint linne med brodyr. men vi shoppade inte bara i Göteborg även fast det kanske verkar så eller att man kan tro det. Marcus och jag skulle ju ha en myshelg och han tycker inte det är alltför roligt att shoppa även fast han köpte en ny jacka och nya skor. vi åt ute och drack gott i Vasastan i fredags med Camilla och Kent sedan gick vi ut på Ecxet och shakade, det blir inte en gång i Göteborg utan att besöka det stället. vi badade även jacuzzi på hotellet och var ute och åt på avenyn i lörsdag ensamma och myste. jag hoppas jag överlever resten av månaden, att åka till en storstad när man fått lön och innan man betalat räkningar är väl kanske sådär. men räkningarna har börjat dras från min konto nu och det är bara att gilla läget.

Av Anna Carlsson - 25 april 2010 21:50

Vilken helg i underbara Göteborg! jag säger bara: du är världens bästa Marcus. måste såklart visa alla mina shoppingfynd också. men det blir en annan dag för nu är jag trött och imorgon börjar vanliga vardagen igen.

Av Anna Carlsson - 21 april 2010 21:09

Det finns inget bättre än att efter en dag på jobbet äta en hård macka med kokt ägg och kaviar på. och till det ett glas kall mjölk. och idag på jobbet jag har gjort riktigt bra saker. jag har gått en HLR-utbildning för barn så nu kan jag första hjälpen och hjärtlugnräddning på barn i alla åldrar. känns tryggt att kunna och kunna hjälpa om det skulle hända något på jobbet, när man är barnvakt åt lilla Edith eller är med barn vid andra tillfällen. sen pratade jag med en döv kvinna på telefon på jobbet, eller pratade och pratade. jag pratade med hennes tolk och hennes tolk skrev till kvinnan vad jag sa och kvinnan skrev tillbaka till sin tolk och tolken sa vad hon skrev. vilka grejer det finns nu för tiden, hon uppskattade jätte mycket att jag tog mig tid och hjälpte henne. nu blir det att kolla klart på Efterlyst och bli upprörd (det går ju knappt att inte titta på ett avsnitt utan att bli upprörd, det är sant)

Av Anna Carlsson - 20 april 2010 21:15

Det finns inte mycket som gör en mer lycklig än när man efter en mörk och kall vinter märker att våren äntligen börjar komma. solen börjar värma mot ansiktet, fåglarna är lyckliga och kvittrar och man väcks på morgonen av att det är ljust i sovrummet. våren har bara fördelar. i söndagskväll cyklade jag och Marcus ner till Rynningeviken och fotade lite och kollade på solnedgången, Rynningeviken måste vara en av dom finaste platserna i Örebro. på fredag lämnar vi Örebro för att åka till underbara Göteborg och tillbringa helgen där. vi ska bo på hotell, njuta av hotellfrukost, shoppa, dricka vin, träffa min underbara Camilla och bara mysa. jag och Marcus har snart varit tillsammans i 1½ år. vart tar tiden vägen? känns som det var igår jag sa att jag aldrig skulle hitta någon att dela mitt liv med. eller när jag hade bestämt att möta Marcus utanför Coop den där fredagskväll i december för snart 1½ år sedan. här är jag idag, mer lycklig än jag nånsin trodde att jag kunde bli och Marcus får mig fortfarande att känna mig sådär nykär så det pirrar i magen. det är underbart. overkligt. sjukt.     

Av Anna Carlsson - 20 april 2010 18:14

Jag vet inte hur många gånger jag har skapat en blogg och sedan tagit bort den. men ibland känner man bara att man vill skriva av sig om man känner sig extra glad, om det ska hända något kul framöver, något som gör en upprörd eller om det bara har hänt något extra i ens vardag. min tanke med att ha en blogg har aldrig varit att jag ska få hur många läsare som möjligt eller att jag ska provisera så jag får fler läsare. jag skriver för att jag vill och har lust och sen får dom som vill läsa för att dom tycker att det är kul eller för att dom vill snoka. mig kvittar det, men jag är så glad och positiv av mig och det finns nästan bara positiva saker i mitt liv just nu så tror inte det blir tråkigt att läsa iaf ;)



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards